
...not your responsibility!
Many are called to do something for the Lord, even given an opportunity to do so. But how many are willing to take the responsibility to answer that call??
We don't need to be afraid of responsibility. We just need to cast our anxiety on Him, because he cares for us.(1 Peter 5:7)
Many are called to do something for the Lord, even given an opportunity to do so. But how many are willing to take the responsibility to answer that call??
We don't need to be afraid of responsibility. We just need to cast our anxiety on Him, because he cares for us.(1 Peter 5:7)
When God gives us a challenge or a responsibility there's the tendency to hold back, to wait until things or situations get easier or when it won't cost anything to us, and then we finally "decide" to do something about it. If we only do what is easy we'll always be weak. God expects responsibility from us and to take care of everything he gives us.
Don't run from situations that look challenging but set your mind to do what God has called you to do! Don't back down just because it's getting hard. You can do everything through him who gives you strength! (Phillipians 4:13)
Be responsible! Cast your anxiety...not your responsibility!
______________________________________________________
______________________________________________________
...não sua responsabilidade!
Muitos são chamados para fazer algo para o Senhor, até mesmo é dada a eles a oportunidade para fazê-lo. Mas quantos estão dispostos a assumir a responsabilidade para responder a esse chamado??
Não precisamos ter medo de responsabilidade. Só temos que lançar sobre Ele toda nossa ansiedade, pois ele tem cuidado de nós. (1 Pedro 5.7)
Quando Deus nos dá um desafio ou responsabilidade há uma tendência de nos conter, esperar até que as coisas ou situações fiquem mais fáceis ou quando não custarem nada a nós, e entao nós finalmente "decidimos" fazer algo sobre isso. Se apenas fizermos o que é facil, seremos sempre fracos. Deus espera responsabilidade de nós e cuidado com tudo que Ele nos dá.
Não corra de situações que parecem desafiadoras mas coloque sua mente no que Deus te chamou para fazer! Não desista apenas porque está ficando difícil. Você pode tudo naquele que te fortalece! (Filipenses 4.13)
Seja responsável! Lance sua ansiedade...não sua responsabilidade!
2 comments:
Wow! That was amazing... and you are totally correct. I am proud of you.
Love, PR
PS - I think how you are writing your blog in both Ingles and Portuguese is really cool.
muito bom boia
Post a Comment